Mompós dag 2

23 juli 2015 - Mompós, Colombia

Sorry, voor de vele taalfouten in het reisverslag, maar het scherm op de ipad verspringt steeds en ik moet soms na ieder woord weer helemaal naar beneden scrollen in de tekst. Ik denk echter dat jullie de hoofdlijnen toch wel kunnen volgen.

Nu verslag dag 2.

We zijn hier echt een bezienswaardigheid, want veel toeristen zijn er niet. In totaal 5, wij en de jongen van de chalupa. Dus we vallen wel op. Mompos is een leuk Colombiaans stadje met zeer vriendelijke mensen. Ze proberen zich aan te passen aan mijn kleuterspaans. Wij zijn bij een aantal juweliers geweest. Ze maken hier filigraan juwelen. Dit is heel fijn gevlochten en gedraaid zilver. Ik heb 2 paar leuke oorbellen gekocht en een hangertje voor 30 euro samen. Alles is hier erg goedkoop.

Vanmiddag hebben aan het water een hoofdgerecht gegeten voor € 3,40 per persoon. Met vlees van de bbq, kokosrijst, groenten en gebakken banaan hebben we het buikje  weer helemaal rondgegeten.

Daarna nog wat rondgelopen over het plaatselijk kerkhof. In het kerkje op het kerkhof lag een nest met kittens tussen de kerkbanken. Op dit kerkhof gaat het verhaal dat er jaren geleden een man is begraven en op dezelfde dag is er een zwarte kat het graf blijven bewaken. En er kwamen steeds meer katten om de andere kat te helpen. Volgens ons is het een fabeltje, want de katten worden gevoerd. Als ik een leuk katje was zou ik het ook wel weten.........

Op het marktpleintje hebben Ruud en ik een fruitsapje laten maken. Ruud wilde mangosap. De fruitseñora gooide 2 mango's in de blender. Met een oude stok werd het ijs in een zakje kapot geslagen. Dit werd er bijgedaan samen met 3 eetlepels suiker. Dit alles wordt een beetje aangelengd met water. Dit is moest nog even in de winkel gehaald worden. Na een paar minuten komt de señora weer terug, gooit het water erbij en zet de blender aan. Daarna doet ze het in een gekoelde beker. Ze had teveel gemaakt. Ruud heeft bijna 2 grote bekers moeten leegdrinken en dit alles kostte 80 cent. Ik had ook 2 bekers maar met 2 bananen en 1 mango, ook voor 80 cent. De señora moest voor ieder fruitsapje naar de winkel om zakjes water te kopen. Ja jullie lezen het goed. Het water zit hier in plastic zakjes. Tijdens ons fruitsapjes avontuur, ze had ook nog 2 stoelen achter haar kraampje vandaan gehaald, hebben we onze eerste twee apen van deze vakantie gezien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade