Bogotá

19 juli 2015 - Bogotá, Colombia

Na een reis van 28 uur zijn we eindelijk in Bogotá. Ja we hadden hier en daar wat vertraging en hebben ook nog 3 uur van de warmte in Florida in een stilstaand en defect vliegtuig mogen genieten. Midden in de nacht kwamen we dan eindelijk aan in ons guesthouse Siechita.

Op zondag is het centrum van Bogotá autovrij. Het is een chaos van kraampjes, mobiele winkeltjes en heeeeeeeel veel mensen. En als het dan toch autovrij is, dan is er ook caviarennen. Een man heeft een aantal cavia's, waarvan er een 5 meter over de straat rent. Op het einde van rit staan er omgekeerde afwasteiltjes met een gat erin een nummer erop. De mensen zetten geld in, door op de betreffende kom de muntjes te leggen. De kom waar de cavia inkruipt die heeft gewonnen.

We zijn naar het museo d'oro geweest, waar op zondag gratis entree is. Mooie gouden maskers, urnen, sieraden van duizenden jaren geleden. Daarna het museum van Botero. Botero heeft in 2000 veel van zijn werken, maar ook schilderijen van Picasso, Monet, Miro en nog veel meer aan dit museum geschonken onder voorwaarde dat het gratis toegankelijk zou zijn. En aangezien hier ook af en toe regent is het wel leuk om dit allemaal te zien. Buiten zijn er veel oude gebouwen en mooie pleinen en onze eerste lama's hebben we ook al gespot

Niemand praat hier Engels, maar gelukkig begrijpen ze mijn 3 woorden español en ik vang af en toe een woord op van wat zij bedoelen en zo komen we toch waar we zijn willen.

Morgen weer vroeg op en dan met het vliegtuig naar Cartagena aan de Caribische kust.