Welkom op mijn reisblog!

12 juli 2015

1. Reislogger:
    12 juli 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Chacha:
    24 juli 2015
    Hallo Ruud & Monique,

Ik woon op Curaçao, De 7de ga ik voor het 1st naar Colombia samen met mijn man. Wij hebben vliegent naar Baranquilla en na 2 weken via Medillin terug naar Curaçao. Dus ik ben nu een beetje aan het orienteren. Als jullie tips hebben hoor ik het graag. Fijne voortzetting van jullie vakantie. Saludos,
  3. Ruud en Monique:
    27 juli 2015
    Hallo Chacha,

Leuk dat je ons reisblog leest. Ik probeer nu voor de tweede keer een reactie op je mail te geven. De eerste keer is blijkbaar mislukt
    We zelf ook voor de eerste keer in Colombia. Het is mooi land. Het verschilt per streek waar je bent. Als het niet toeristisch is zijn de mensen het aardigst en behulpzaam. Wij vonden Cartagena mooi, maar heel erg toeristisch. Je moet er van houden. Wij gaan liever daar waar bijna geen toerist komt en je zelf een bezienswaardigheid bent.

We zijn nu op San Andres, omdat onze zonen (15 en 13 jaar) een Caribisch strandje wilden als onderbreking in onze 3 weken dat we in Colombia zijn. Dat hoeft van jullie natuurlijk niet als je op Curacao woont.
    Volgende week dinsdag vliegen wij ook naar Medellin, maar gaan gelijk door naar Guatapé, een leuk dorpje waar de buitenmuren van de huizen allemaal versierd zijn met afbeeldingen. Ik kan het slecht beschrijven. Je moet het maar eens opzoeken op internet.
    Na Guatapé gaan we naar Jardín, een dorpje waar de tijd heeft stilgestaan en cowboys nog op het paard door de straten rijden en een kopje koffie 20 eurocent kost. Een dorpje Jerico ligt er in de buurt. Lijkt ons ook leuk. Daarna gaan we naar San Jeronimo, van waaruit je ook naar Santa Fe kunt. Dit is onze planning, maar aangezien we niets geboekt hebben van een hostel kan het ook zomaar veranderen. Wij gaan 7 augustus terug naar Nederland.
    Je kunt tot die tijd natuurlijk ons blog volgen, maar als je nog vragen hebt kan dat ook.
    We hebben niet altijd internet, dus het kan soms wel even duren voordat je antwoord krijgt.

Nog wat tips
    Als jullie geen Spaans spreken wordt het erg moeilijk om te reizen, want werkelijk niemand spreekt een andere taal. Zelfs op het vliegveld niet of in de hotels.
    Overal afdingen op de prijs. De buskaartje, de taxi, zelfs bij de hotels kun je afdingen.

Ik hoop dat je iets hebt aan de info en alvast een prettige vakantie

Groetjes Monique
  4. Chacha:
    28 juli 2015
    Bedankt voor jullie reactie, ik verheug me erop. Ik blijf jullie volgen. Geniet nog van Colombia.
    Groetjes, ❤